CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Monday, June 28, 2010

Kalau da jodoh apa nak buat..kena terima hakikat..

Betul kata orang..kalau da jodoh tak ke mana.. Biarpun anda kurang berkenan atau tidak suka tapi kamu tetap juga akan khawin.. Betulkah? Kalau difikir-fikirkan ada juga kebenarannya walaupun mungkin tidaklah 100%..

Biar apa orang akan kata tapi jika anda dah suka dan pasangan anda juga begitu, anda harus teruskan niat murni anda itu kera kehidupan masa hadapan anda harus anda tentukan sendiri. Pun begitu anda perlulah juga mendengar dan jangan menolak mentah-mentah nasihat orang di sekeliling anda tentang hubungan anda. Kadang-kadang ada nasihat mereka itu yang tidak boleh kita abaikan begitu sahaja dan pasti akan membawa kebaikan kepada anda dan pasangan anda..

Macamana menjadi pasangan yang serasi? Lihat gambar di bawah:

 
Kalau dilihat pada zahirnya mesti anda akan fikir yang bukan-bukan tetapi hakikatnya yang paling penting ialah perasaan saling sayang menyayangi antara satu sama lain dan memahami keperluan pasangan anda. Cuba bersyukur dengan apa yang ada pada pasangan anda..

Tapi janganlah pula sebelum anda khawin anda tahu yang pasangan anda selalu buat kejahatan atau jenayah anda teruskan juga hubungan dan bila sudah khawin anda bersyukur dengan apa yang ada? Sudah terlambatlah kalau macam tu..

Ingat yang kita harus berfikir dengan cermat dan bijak dalam memilih jalan masa depan kita kerana pada kebanyakan masa kita akan berseorangan apabila menghadapi masalah. kalau ada pun bantuan, itu adalah bantuan yang terhad.. Ini kerana orang lain juga walaupun saudara juga ada tanggungjawap masing-masing terhadap keluarga mereka..


 
Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini