CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Monday, August 9, 2010

Lady Gaga memang 'se-gah' namanya...Rekod pencalonan VMA terbanyak milik Gaga




GAGA dengan pakaian pelik ketika melakukan persembahan di Rockefeller Center, awal bulan lalu. - AFP


LOS ANGELES  - Lady Gaga memperolehi pencalonan terbanyak dengan 13 pencalonan untuk Anugerah Muzik Video (VMA) MTV semalam, sekali gus menjadi rekod baru untuk pencalonan terbanyak dalam musim tunggal VMA.
Eminem pula memperolehi pencalonan terbanyak untuk kategori artis lelaki dengan lapan pencalonan selepas kejayaan album terbaru mereka Recovery.
Sementara itu, penyanyi remaja sensasi Kanada, Justin Bieber memperolehi pencalonan pertamanya menerusi kategori artis baru terbaik untuk muzik video hit solonya Baby.
Pendatang baru, Kesha menyertai veteran Jay-Z, Alicia Keys, Katy Perry, Usher dan kumpulan indie, Florence and the Machine yang memperolehi pencalonan lain.
Gaga mencalonkan dua lagu dalam kategori video paling popular tahun ini, Bad Romance dan lagu bersama Beyonce, Telephone di mana menyaksikan persaingan termasuk Eminem dengan lagu Not Afraid dan B.oB., Airplaines.
Penyanyi pop itu turut memperolehi pencalonan untuk kategori artis pop terbaik, penari terbaik dan video muzik wanita terbaik.
"Saya amat berbesar hati dengan pencalonan ini dan mengakui terkejut kerana memperolehi pencalonan terbanyak dalam sejarah MTV untuk tempoh setahun.
"Ironinya, saya menjadi lebih bangga kerana 13 adalah nombor yang tidak bertuah," kata Gaga dalam satu kenyataan.
Anugerah itu akan disiarkan secara langsung di televisyen dari Los Angeles pada 12 September ini. - Reuters


sumber:



Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini