CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Friday, August 26, 2011

Akhirnya Blog aku ada favicon sendiri..

Ramai blogger inginkan identiti tersendiri dan salah satu identiti tersebut ialah penggunaan lambang favicon. Website-website dan blog-blog famous semuanya menggunakan favicon tersendiri. Blogger seperti Ben Asahaari, Ariff ShahKenwoi, Oh! Artis, pereka cerita dan sebagainya mengunakan favicon tersendiri.

Bosan dengan favicon blogger aku tercari-cari satu favicon yang aku rasa sesuai dengan blog aku yang serba kekurangan ini. aku pun cari-cari di internet bagaimana buat favicon. Akhirnya aku jumpa web yang aku pakai untuk mencipta favicon ini.


Sebelum itu aku prepare satu photo menggunakan program paint di window. Aku import gambar itu menggunakan web di [ link ] atas. 

Cara-cara install di blog aku follow apa yang di tulis di link ini [ di sini ] . Mudah saja dan pasti anda berjaya.


Inilah favicon baru blog aku menggantikan favicon blogger (bawah)

Aku bukanlah pandai dalam menunjukkan cara membuat favicon tetapi aku boleh tunjukkan di mana anda boleh membuatnya. Banyak web atau blog yang menulis tentang cara-cara membuat favicon dan kalau anda mahu anda pun boleh cuba dan ikut saja arahan-arahan yang diberikan dalam blog di link di atas. selamat mencuba..



Sudah baca tu rajin-rajinlah komen... Terima kasih. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini