Google+ Followers

CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Thursday, May 27, 2010

APA YANG MEMBUATKAN LELAKI BOSAN DENGAN WANITA??

Persoalan ini sebenarnya sesuatu yang rumit kerana tidak semua orang akan mempunyai sifat yang sama cuma secara amnya inilah yang membuatkan lelaki bosan dengan wanita... So jangan bincang benda ini banyak-banyak dengan lelaki..Kalau boleh elakkan dari mereka dengar mengenai hal-hal yang akan dibincangkan. Sebagai wanita anda harus ingat yang lelaki itu sebenarnya penuh dengan ego dan jangan cuba membuat sesuatu yang menyentuh ego mereka..Sama juga wanita yang selalu cemburu..

1) Jangan anda menceritakan tentang bekas kekasih lama anda kerana ia akan menyebabkan lelaki akan merasa dirinya tertekan dan tercabar

2) Jangan anda beritahu dia yang ada lelaki lain yang meminati anda secara diam-diam. Tentu dia akan tertanya-tanya bagaimana anda tahu hal ini dan akan mencurigai sesuatu

3) Soal pendapatan..jangan diungkit atau disebut-sebut jika anda mempunyai pendapatan yang lebih besar dari suami anda

4) Elakkan dari bercerita tentang keretakan hubungan rakan anda 

5) Jika sahabat atau jiran anda seseorang yang berada, maka jangan cuba menceritakan apa yang mereka ada dan sebagainya

6) Jika dia ada masalah dalam pekerjaannya maka jangan menambahkan lagi tekanan ke atasnya. berikan dia semangat agar dia boleh bangun semula

7) Jangan membanding-bandingkan kehebatan dia di awal perkhawinan dengan keadaan semasa apabila usia semakin meningkat

8) Anda juga harus belajar bagaimana berinteraksi dengan ahli keluarganya yang lain.. jangan keterlaluan apabila mengatakan sesuatu dan cuba membincangkan dengan sebaik-baiknya tanpa menyinggung perasaan mana-mana pihak

9) Jangan anda membenci ibunya kerana lelaki biasanya tidak suka orang yang membenci ibunya

10) Jangan membuat keputusan yang besar tanpa berbincang dengannya kerana dia akan merasakan tidak diperlukan seandainya perkara ini berlaku

Apa yang saya sebutkan cuma sebahagian dan mungkin tidak kena dengan apa yang anda fikirkan atau anda kurang setuju tapi untuk memperbaikinya tinggalkan lah dalam komen. 



Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

6 comments:

MuHaMMaD iKHWaN aB GHaNi said...

saye yg mmbosankan snanyer... hahahaha... neway nice bloq... hahahaha... :D

~Ann~ said...

kadang kadang wanita pun bosan nak jaga sangat ego lelaki.. sometimes ada menda yang kita saja nak share share, tapi disalah ertikan oleh lelaki. Lelaki jangan la pasang ego tu tinggi sangat. Wanita pun reti berego-egoan jugak.

kan ke lagi best kalau sama sama saling berkongsi kan kan..

iddinm said...

Entahlah Ekhwan..wakakaaaaaaaaaaaaa

iddinm said...

Aku sebenarnya setuju dengan Ann..Kita harus belajar bertoleransi antara satu sama lain walaupun kadang2 tu pasti ada benda yang kita tak setuju tapi tak bermakan si dia da tidak sayang kite..heheheh

Betul tak...

Syafrizal said...

nice info

aainaa said...

no comment.
isu sensitif.
hahahahaahahahaha :DDD

Entri-Entri terkini