CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Saturday, May 29, 2010

Remaja perempuan, kakak ditahan reman kes tanam bayi

Suspek pelaku akhirnya ditahan untuk siasatan lanjut. Inilah masalah kalau tahu  mau sedap dan syok saja bikin anak saja tetapi tidak ada tanggungjawap untuk masa depan anaknya yang terhasil itu.


Dua remaja adik-beradik dihadapkan ke Mahkamah Majistret di Shah Alam, semalam, bagi membolehkan polis mendapatkan perintah tahanan reman terhadap mereka dalam kes penemuan mayat bayi yang ditanam.


SHAH ALAM 28 Mei - 

Lima hari selepas penemuan mayat seorang bayi lelaki yang ditanam berhampiran Stesen Komuter Padang Jawa di sini, polis hari ini mendapat perintah untuk menahan reman seorang pelajar perempuan dan kakaknya bagi membantu siasatan kes itu. Pelajar berusia 17 tahun dan kakaknya yang berumur 24 tahun itu ditahan reman selama empat hari sehingga Isnin depan.

Perintah tahanan reman tersebut dikeluarkan oleh Majistret Norkamilah Aziz di Mahkamah Majistret di sini kira-kira pukul 12.30 tengah hari. Kedua-dua mereka ditahan untuk membantu siasatan polis mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran. Pelajar perempuan terbabit yang dipercayai ibu kepada bayi berkenaan ditahan di sekolahnya di Klang pagi semalam, manakala kakaknya turut ditahan pada hari yang sama.
Dalam kejadian Isnin lalu, mayat bayi malang itu ditemui seorang pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) yang melaporkan kewujudan sebuah kubur kecil yang baru di kawasan tersebut kira-kira pukul 10 malam.

Polis kemudian menemui mayat bayi berkenaan yang dibalut dengan lampin dan dipercayai baru dilahirkan ditanam berhampiran Stesen Komuter Padang Jawa. Hasil bedah siasat mendapati, bayi itu dilahirkan tidak cukup bulan iaitu antara enam hingga tujuh bulan. Sementara itu, Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Noor Azam Jamaluddin ketika dihubungi mengesahkan penahanan reman kedua-dua individu tersebut bagi membantu siasatan.

Beliau berkata, polis kini sedang mengesan bapa kepada bayi terbabit.

sumber:
Utusan

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 
 
Bookmark and Share
Share

2 comments:

Anonymous said...

carik carik carik bapak bayi tu.!

iddinm said...

Aku setuju...:-)

Mana boleh mamanya je yang kena

Entri-Entri terkini