CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Thursday, June 3, 2010

Perlukah anda panik kerana harga gula akan dinaikkan..???

Jangan panik konon harga gula akan naik

3rd June, 2010
 
TAWAU: Masyarakat diminta supaya tidak panik atau mendengar khabar angin berhubung spekulasi yang kononnya harga gula akan dinaikkan dalam tempoh terdekat ini. Ketua Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) Tawau Mohd Fikri Lai Abdullah berkata, kenaikan tidak akan berlaku sehinggalah adanya pengumuman rasmi dari pihak kementerian.

“Tidak akan ada kenaikan jika pihak kementerian tidak mengumumkannya. Justeru jangan panik atau khuatir sehingga membeli gula dalam kuantiti yang banyak,” katanya. Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tentang perkara tersebut kelmarin. Ketika ditanya tentang bekalan gula untuk daerah ini pula, Fikri menjelaskan bahawa jumlahnya adalah memenuhi keperluan kerana sebanyak 1,400 tan metrik gula dibekalkan ke daerah ini setiap bulan.

Dalam pada itu, Fikri memberitahu bahawa kerajaan kini menguatkuasakan semula syarat lesen menjual barangan kawalan ke atas semua peruncit selepas peraturan itu dihentikan sejak 1991. Tindakan itu ujarnya dibuat demi menjaga keperluan dan kebajikan orang awam.

Dengan demikian juga ujarnya, kira-kira 1,700 peruncit di daerah ini kini perlu mendapatkan lesen jika ingin menjual barang kawalan seperti gula, tepung gandum dan minyak masak.

Sumber:
Sabah times


Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

2 comments:

Ivy Metaga said...

kurangkan pengambilan gula hehe

iddinm said...

aku mwemang dah kurangkan pengambilan gula

Entri-Entri terkini