CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Wednesday, July 28, 2010

Ular Gergasi Sungai Siput atau Sungai Igan, Sibu...Benarkah ular gergasi wujud ? kalau wujud di mana ular tersebut tinggal?

Salam..

Bulan Mei dulu saya ada menyiarkan foto dan cerita tentang ular sawa gergasi yang dijumpai di Lahad Datu Sabah. Cerita itu ada disiarkan di akhbar daily ekspress pada 26 Mac 2010. Saya siarkan balik photo ular tersebut yang pada saya memang besar tapi tidaklah terlalu besar.

Note: Cerita mengenai ular gergasi di atas atau photo di atas disiarkan balik di utusan Malaysia kelmarin tetapi photo di atas sebenarnya sudah disiarkan di akhbar daily ekspress di Sabah. Mungkin ada kekeliruan cerita di mana ular tersebut dikatakan di jumpai di Sungai Siput Perak.. Daily ekspress menyiarkan bahawa ular tersebut di jumpai di jalan Dam lahad datu Sabah... Apapun situasinya, ular tersebut tetap besar..

Jika dilihat pada gambar saya rasa ular yang dijumpai di sungai Igan Sibu ini jauh lebih besar. Mari kita kongsi cerita yang saya dapat dari www.rajahmas.blogspot.com.

 

ULAR GERGASI DI SUNGAI IGAN SIBU



Cerita disiarkan oleh akhbar Utusan Sarawak di mana  penduduk sekitar sungai Igan Mukah gempar dengan kewujudan satu makhluk misteri berupa Ular Gergasi yang dipanggil ‘Nadau’ yang wujud ketika fenomena air pasang besar yang melanda Sarawak pada bulan lepas.
 
Keratan akhbar yang menunjukkan gambar ular yang dimaksudkan
Menurut akhbar itu, gambar tersebut telah diambil dengan menggunakan telefon bimbit ketika melalui sungai tersebut melalui udara dengan sebuah helikopter. Sahih atau tidak cerita itu, barangkali kita sendiri boleh memikirkannya, wallahualam.
 
Gambar yang diambil dari forum berkaitan kisah ular tersebut 
Gambar lain yang menunjukkan gambar ular gergasi di Sungai Rajang


Bagaimanapun, yang penting kita akui kebesaran Tuhan. Dan kejadian yang pelik-pelik berlaku pada hari ini adalah tidak mustahil jika Allah menampakkan sesuatu yang tidak pernah dilihat bagi mengingatkan kita akan kekuasaanNya yang kini kian dilupakan manusia pada zaman ini.


Seperti yang diceritakan di blog RAJAHMAS

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

5 comments:

suhaisweet said...

Ngeriii...visit mine if u free ekh.. ;D

anim harizah said...

penah dgr gak citer pasal ular gergasi yang duduk dalam perut bumi..my dad yang story, but i dont believe it..maybe my dad just nk joke kot..atau nk takut2kn..tentang ular gergasi tu rase mcm edit pon ade..tp semunya kuasa Allah..Allah yang maha mengetahui...

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

dengar kat tasik kenyir pon ade ular ni... bukan pe.. sebenarnya ular tu dah lame sangat duduk dalam tasik tu...semakin hari die semakin membesar ... makan ape yang lalu kat depan die... lelame bila malas nak gerak..tu yang jadik besar tu...lepas tu makan ape je...bile dah berpuluh tahun tapi tak mati jugak... tu yang die terus membesar n bese la kan..bile dah besar macam tu...n bile sekali2 die kuar n ade org nampak..kompon die akan dipanggil gergasi

amin said...

besarnya...biar betul

iddinm said...

ular kalau dah besar memang menakutkan sesiapa sahaja

Entri-Entri terkini