CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Tuesday, November 30, 2010

Kisah seorang pekerja yang menghantar notis berhenti kerja..kenapa??

Seorang pekerja telah menulis surat perletakan jawatan kepada bosnya dan dia mendapat idea perletakan jawatan itu sewaktu dia membersihkan garaj di belakang rumahnya. Suratnya lebih kurang berbunyi begini..

Kepada bosku yang dihormati,

Aku meminta maaf dan setelah aku memikirkan dengan sepuas-puasnya aku rasa aku ingin berhenti kerja mulai saat ini. Terpulanglah kepada bos samada mahu menerima perletakan jawatan saya ini atau tidak tetapi saya tetap akan berhenti kerja. Kalau bos nak tahu kenapa aku ingin berhenti kerja cuba bos lihat apa yang aku ada di dalam garaj aku di rumah??


Aku sekarang tengah risau di mana aku dapat menyimpan apa yang aku jumpa ini.. Aku perlu  memikirkan lori siapa yang aku ingin  sewa. Tidak boleh menyewa sembarangan kalau dalam urusan begini. 

Itulah sebabnya aku ingin berhenti kerja kerana ingin menguruskan hal aku ini yang amat penting. Lagipun aku ingin membuka satu bisnes baru yang boleh untung. Kalau bos ingin kerja dengan aku aku sanggup ambil bos kerja dengan aku.. Aku boleh kasi bos gaji dua kali gaji yang bos dapat sekarang... Selamat bos...

Terima kasih bos,

Aku...

Pendapat anda mengenai post ini sangat dialu-alukan... Terima kasih. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini