CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Tuesday, August 16, 2011

Cewek anda sedang "mengepaw" anda?

Pasangan anda mengepaw anda? Sedarkah anda bahawa anda sedang dipergunakan oleh pasangan anda! Jika anda sedang dilamun cinta, anda mestilah hati-hati. Jangan terlalu menurutkan apa sahaja yang di minta oleh pasangan anda kerana kadang-kadang permintaan itu sebenarnya jika dilihat secara mendalam tidak wajar.

Tak kira lelaki atau perempuan sifat mengepaw ini memang ada pada sesetengah orang. Dia berpasangan dengan anda hanya kerana mahukan itu dan ini tapi tidak menyanyangi anda dengan sepenuh hati.

Ada kejadian yang perhatikan dikalangan kawan2 aku sendiri di mana dia menurut apa sahaja yang dimainta oleh ceweknya walaupun kadang-kadang jika aku lihat permintaannya itu memang melampau. Tapi kerana sayangkan ceweknya itu maka kawan aku tu akan buat apa sahaja yang termampu yang pada aku melampau kerana permintaan itu tak sepatutnya di tunaikan. Ceweknya minta beli kereta dia sanggup buat loan untuk bayar deposit kereta itu. rm20K beb. Pas tu bulanannya pun dia bayar sedangkan gajinya tak seberapa. Pas-pas ja bayar 2 kereta tapi yang lain terpaksa kena catu.

Lain cerita kalau kawan aku ni memang kaya-raya.. aku tengok ceweknya bawa kereta itu merayau-rayau dengan kawan-kawannya.. Bila ada keperluan baru datang mencari kawan aku. Macam "makan nasi kangkang pula dia ni"

Buat ja macam ni.. selagi belum khawin..

"Kalau p makan di restoran tukar-tukar bayar.. Ni kali awak bayar, lain kali saya bayar" barulah adil dan saksama.. Jangan terlalu kasi muka pasangan anda nanti dia akan mempergunakan anda sepenuhnya..

Kalau sudah khawin perhatikan apa keperluan yang hendak dibuat kerana kadang2 benda yang mahu dibuat tu sebenarnya tidak menjadi keperluan utama.



Sudah baca tu rajin-rajinlah komen... Terima kasih. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini