CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Sunday, April 18, 2010

Kisah 2 jam saya (2)

Hari ini aku ingin berkongsi sesuatu yang ada sekarang dan saya rasa perlu kita semua tahu. Di dalam cerita ini juga aku selitkan kisah yang aku alami dalam 2 jam balik kampung dari Ladang Terusan ke Pekan Ranau, Sabah.. Saya punya hometown.
Kisah kali ini agak panjang sedikit dan aku akan mencoretkannya dalam beberapa entri. Coretan saya kali ini lebih detail untuk entri kisah 2 jam aku.

Ok kisahnya bermula dari jam 12.20 di mana aku memulakan perjalanan pulang ke Ranau. Yang pertama melintas dalam pandanganku ialah aku perasan yang kiri dan kanan aku ialah kebun kelapa sawit yang terbentang luas.. Maksudnya tu, banyak kawasan hutan yang telah di tebang untuk projek penanaman kelapa sawit ini..

Tapi masih ada juga hutan simpan yang agak bagus kualitinya iaitu Hutan Simpan Bidu-Bidu. Kalau di tengok dari kayu-kayu yang ada di tepi jalan yang terletak di hutan simpan itu, kayu-kayunya memang besar. Dan Hutan Simpan ini memang di klasifikasikan sebagai kelas 1. Tidak taulah kalau di tepinya saja yang belum terusik, di dalam kayu balak dah habis...

Tengok gambar di kiri, kiri-kanan pokok kelapa sawit.

Aku meneruskan lagi perjalanan sehingga ke Sapi Estate. Gambar yang ada pagar di kiri dan kanan di bawah ialah Jambatan Sungai Ulu Sapi. 

Ini baru 9 minit perjalanan. Masih jauh lagi 2 jam tu. :-). Ingat mau singgah makan di restoran kafi tadi tapi tidak apalah, masih boleh bertahan sampai di Ranau nanti. Lagipunaku sibuk menggambar untuk entri blog kali ini. Hampir sampai di Sapi Estate sekarang @ 12 minit perjalanan, di kanan jalan kita boleh lihat SMK Ulu Sapi yang dalam proses pengubahsuaian. Ini ialah projek Barisan Nasional yang baru di situ.

Cuma yang tidak berapa menyenangkan dalam projek ini ialah ada bangunan yang baru betul di bina beberapa tahun lepas terpaksa di robohkan kerana 'mau kasi betul alignment untuk bangunan baru'. Tapi kenapa dulu tidak dirancang bagus-bagus oleh perancang 2 kerajaan. Mungkin bagus juga kalau banyak projek.. untuk kontraktor2 BN juga ba tu...
 
Coretan akan bersambung...

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much.
Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini