CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Monday, May 3, 2010

Bertuahnya jika....Ia dibuang begitu saja..tapi masih mampu hidup juga..

Berita mengenai pembuangan bayi masih hangat diperkatakan sekarang ini. Boleh dikatakan setiap hari akhbar2 sentiasa melaporkan tentang bayi yang dijumpai di mana-mana sahaja samada bayi itu ditinggalkan atausebagainay. Ada golongan masyarakat yang sememangnya tidak tahu menghargai nikmat dikurniakan anak ini. Mungkin juga disebabkan oleh desakan nafsu yang tidak terkawal maka terjadilah perhubungan sumbang yang akhirnya memnebabkan kelahiran bayi ini yang akhirnya dibuang begitu sahaja kerana belum bersedia memikul tanggungjawap.. Tetapi cerita saya ini adalah berlainan...
Di mana-mana pun boleh hidup jika kena masa dan tempatnya? Begitulah takdirnya dengan tembikai ini.. Dahulunya kami makan tembikai di sini dan membuang bijinya di merata-rata. Tidak sangka pula bijinya itu hidup dan menghasilkan buah yang cute>>> hehe Nda lama lagi masak, biarpun kecil tapi bolehlah juga mnengenyangkan kalau untuk seorang saja.

Biarpun saiznya masih kecil tetapi saya suka bentuknya yang melambangkan tembikai besar dan tua... tak tau pula maniskah dia nanti???

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 



Bookmark and Share Share

Entri-Entri terkini