CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Thursday, May 27, 2010

RAJA PETRA MASIH MENGANCAM KESELAMATAN NEGARA??

Bawa pulang segera Raja Petra

KUALA LUMPUR 26 Mei – 

Pelbagai pihak hari ini terus mempersoalkan bagaimana pengendali portal berita antikerajaan, Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin dapat menjalani kehidupan mewah di Britain jika tidak ada individu yang menaja beliau.

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, justeru adalah tidak salah sekiranya ramai yang melihat Raja Petra telah ditaja pihak tertentu bagi meneruskan misi memburuk-burukkan kerajaan Malaysia.

“Tidak mungkin dia boleh hidup dengan selesa di Britain, yang kita tahu kos hidup di sana sememangnya tinggi tanpa dibantu sesiapa ditambah pula dia adalah seorang yang muflis. “Ini menimbulkan kehairanan dan kita mahu persoalkan siapakah yang terlibat dalam perkara ini,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kemunculan semula Raja Petra Sabtu lalu yang mencabar kerajaan Malaysia supaya mendakwanya di mahkamah Britain atas segala pertuduhan terhadapnya sebelum ini. Raja Petra seperti dilaporkan portal miliknya itu dan beberapa portal propembangkang mendakwa dirinya bersedia berhadapan dengan semua pertuduhan itu kerana menganggap Britain adalah ‘wilayahnya’.

Ismail Sabri berkata, pihak berkuasa di negara ini diminta segera mengambil tindakan terhadap Raja Petra dengan meminta bantuan kerajaan Britain bagi membolehkannya dibawa pulang ke Malaysia. “Sepatutnya kita sudah lama minta bantuan dari Britain. Saya harap kita tidak biarkan kerajaan dimain-mainkan seperti ini,” katanya.

Sementara itu, seorang lagi ahli MT UMNO, Datuk Dr. Latiff Ahmad menggesa Raja Petra sendiri mendedahkan siapa yang membiayai kehidupan mewahnya di London itu. Katanya, Raja Petra hanya perlu menyebut sama ada pihak tersebut merupakan ahli politik, tokoh korporat atau negara-negara tertentu.

“Raja Petra tak perlu sebut nama penajanya sebab kita tahu jika dia bongkar identiti penajanya maka bantuan kewangan kepadanya akan dihentikan serta-merta. Dia hanya perlu beritahu golongan mana yang menajanya,” katanya.


Sumber: Utusan online

Apakah tindakan yang akan diambil oleh kerajaan atau yang boleh diambil oleh kerajaan malaysia? Kita tahu yang Malaysia kini amat berpengaruh di malaysia... Portal tu mengikut alexa traffic tersenarai dalam top100 yang paling ramai visitor..

Jadi, apa-apa yang ditulis di malaysia Kini pasti membawa kesan yang besar terhadap negara. 

Atau kerajaan tidak mampu berbuat apa-apa? Sudahlah Raja Petra ini dah diiystiharkan muflis tapi 'Power'nya masih ada.. 

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 
 
Bookmark and Share
Share

4 comments:

MOFASAD said...

POLITIK OH POLITIK...




ERMMMM~

iddinm said...

Farid..

ERMMMM~
Saya pun fikir benda yang sama..

Syafrizal said...

Bila terasa ancaman terhadap kuasa mereka bolehlah diorg fitnah.. aku suka baca Malaysia Today untuk sesetengah topik sahaja.

iddinm said...

Begitulah ba adat politik Syaf.. Yang berkuasa akan buat apa saja untuk mengekalkan kuasa..

Entri-Entri terkini