CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Monday, June 28, 2010

BACKLINK DARI SIFU-SIFU BLOGGER BAWA BANYAK UV KE BLOG ANDA...

Semalam aku open aku punya nuffnang akaun dan selalunya aku hanya check berapa UV yang tak seberapa tu...Aku pun buka-buka bahagian refferal blog aku mana tau aku dapat apa-apa maklumat dari situ...Memang dulu aku pernah juga buka tapi tak ambil kisah sangat tentang maklumat yang ada..

Ya..memang ada sesuatu yang menarik perhatian aku kat situ..Aku dapat tahu dari mana kebanyakan visitor aku datang...of course majoriti visitor blog aku rasanya dari geng blogger dan juga google.. Kalau dari google tu kebanyakan yang mencari  maklumat mengenai pokook atau tokek iaitu satu binatang yang mahal di Sabah.

 
Refferal lain blog aku yang top datang dari Ben Asahari (tq sifu Ben), Dahlia Journal, dan Glenarmrd.. Maknanya semua itu adalah backlink dari blog mereka... TQ kerana sudi letak blog aku dalam list korang..

Aku rasa backlink yang memainkan peranaan yang penting dalam menarik traffik ke blog kita terutama kerana kebanyakan blog yang saya tengok adalah berkisar kepada cerita peribadi atau semasa.. 

Kalau blogger-blogger yang top sudi backlink kita saya percaya ia akan menambahkan UV kita berkali-kali.. Jadi yang penting bila sudah di link ialah ada entri supaya blog kita akan sentiasa dalam paparan utama blog mereka..So % visitor akan datang ke blog kita lebih tinggi apabila mereka terlihat entri kita.. 

So cuba dapatkan backlink dari kawan-kawan blogger kita untuk dapatkan traffik lebih..Sama-sama dapat up traffik..kita dan kawan kita...

selamat mencuba..

 

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

1 comment:

noie said...

betul tu saya pun setuju... x salah bertukar2 link... boleh jugak mengeratkan hubungan sesama bloggers..
chayOK!! Chayok!!

Entri-Entri terkini