CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Monday, June 21, 2010

TPM umum mungkin peperiksaan UPSR dan PMR dimansuhkan??

Salam,

Semalam TPM Tan Sri Muhyiddin Yassin umumkan yang peperiksaan UPSR dan PMR mungkin akan dimansuhkan. Apakah rasional pemansuhan ini dan apakah bakal akibat yang akan dihadapi oleh alam pendidikan di Malaysia?
Bagi saya UPSR dan PMR merupakan satu tempat untuk melihat pelajar-pelajar yang berbakat yang mana mereka akan dipilih untuk mengisi tempat-tempat di Sekolah berasrama penuh, MRSM dan sebagainya..

Peperiksaan ini jugalah yang boleh menjadi pemangkin kepada semangat pelajar untuk mencapai kejayaan dalam pendidikan mereka. Jika tiada peperiksaan ini bagaimana kementerian Pendidikan memilih pelajar yang akan menyambung pelajaran ke sekolah seperti ini? Tangkap muat saja ka? Atau buat ujian lain.. Ini balik kepada asal pula..

Atau kementerian mahu buat sesuatu yang dikatakan 'baru' tetapi sebenarnya lama yang mereka katakan baru supaya 'mereka' boleh katakan dengan bangga bahawa "inilah yang saya lakukan, kalau bukan saya tiada yang buat".
Harap-harap semua tindakan mereka telah dikaji dengan teliti. Jangan kerana nakkan nama, pendidikan pula yang menjadi mangsa. Amat sedih jika perkara ini berlaku..

Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini