CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Tuesday, September 28, 2010

Aku hampir tersadai di jalan gara-gara benda yang cuma berharga rm20

Bendanya cuma kecil dan kalau nak dikatakan mahal aku rasa ianya tidaklah begitu mahal tetapi kerananya aku hampir tak dapat meneruskan perjalanan.. Apakah benda yang katakan ini? Sampai begitu pentingkah benda ini dan apa kekuasaannya? Lihat photo yang aku ambil ini..


Kprang tau kah apa nama benda ini? Ini lah clutch pump kit.. Kalau rosak atau leaking getah yang jadi seal (kes ini getah dah hilang) maka minyak clutch boleh habis. Jadi bila sudah habis kita tidak akan dapat menukar gear kereta. So akhirnya kita tidak akan dapat meneruskan perjalanan.. Benda ini cuma berharga rm20 ringgit sahaja tetapi jika rosak, kereta kita tidak akan dapat jalan..

Kalau kereta anda susah mau tukar gear atau mula sangkut-sangkut maka pergilah ke workshop yang berdekatan manalah tahu anda juga mengalami kes yang sama. Kalau kena di tempat yang sunyi kan susah...


Pendapat anda mengenai post ini sangat dialu-alukan... Terima kasih. 

Bookmark and Share
Share

1 comment:

Cik Bucken said...

aku selalu kene cmni..tp mase aku bawak keta sewa lah..tq ye info ni

Moh Jawab Teka-teki 18+

Entri-Entri terkini