CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Friday, April 16, 2010

Kenapa nuffnang dan bagaimana mendapat earning?? Aku masih blur...!!!

Sebagai blogger yang baru 2, 3 bulan cuba-cuba aktif dalam penulisan blog ini aku tidak dapat memanafaatkan sepenuhnya apa yang ada di nuffnang. Dalam minggu ni semua orang heboh dengan berita berkaitan RedMummy. Semua orang cuba untuk menulis cerita mengenai Redmummy dan tidak kurang juga yang cuba meniru apa yang Redmummy buat dengan menulis seberapa banyak entri di blognya. Mereka akan tulis apa2 saja untuk menarik perhatian visitor. Semudah itukah???

Tidak salah malah digalakkan tapi jangan semangat yang berkobar-kobar itu padam dalam beberapa hari saja. Bukan senang untuk buat semua itu. Bagi aku pula, banyak lagi perkara lain yang perlu dibuat sebelum ke tahap itu. Cuma dapat tengok macamana orang beraksi sekarang. Banyak juga entri yang menyatakan mereka dah dapat reward dari nuffnang. Ada yang sikit dan ada yang banyak juga. Sekarang apa yang aku boleh buat ialah belajar dari senior2 blogger bagaimana untuk up traffic. Aku rasa ni yang amat perlu dalam blogging.

Aku rasa aku perlu sedikit masa lagi untuk faham semua ini. Tq kepada entri Dahlia, Lina86,Ellis dan lain2. Kurang2 terbuka juga sikit mata aku untuk lebih bersemangat belajar 'menggunakan nuffnang' dan blogging.

Aku bangga kepada diri sendiri kerana kini terdapat 50 UV ke blog aku setiap hari skg (Masih mentah betul) tapi ada peningkatan dari hari ke hari. Aku tidak tau bercerita tapi aku rasa pengetahuan aku dalam blogging meningkatlah sikit. Sikit2 lama2 jadi bukit lama2 jadi gunung juga..

salam blogging.


Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much.
Bookmark and Share
Share

2 comments:

Ken Wooi said...

build more traffic.. to get more traffic, build readership.. to build readership, work on your blog content.. all the best =)

iddinm said...

I believe in you bro.. Absolutely you're right.. I'll try my best. Tq

Entri-Entri terkini