CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Thursday, May 6, 2010

BLOGGER TU KACAK TAPI HATINYA KACAU DAN KURANG ELOK... SIAPA???

Kisah kali ini ialah kisah seorang blogger yang kacak,cantik tetapi hatinya kacau.. Dia tidak akan senang hati selagi tidak mencoretkan sesuatu yang dia mahu di blognya. Boleh dikatakan dalam sehari entrinya dalam 2 atau 3 entri dan semuanya tentang benda yang sama..

Majoriti entrinya ialah dalam soal politik (memang blognya adalah blog politik) dan setiap entrinya ialah against kerajaan yang ada sekarang. Dalam entrinya beliau selalu mengutuk keperibadiaan seseorang dalam bahasa yang dia buat sendiri. Siapa beliau?? Tidak payahlah saya sebutkan sendiri dan jikalau anda semua membaca tulisan beliau mengenai politik, masyallah...seakan-akan parti sokongannya sahaja yang betul. Memang fahamannya ini satu kiblat betul. Apapun yang kerajaan buat sekarang semuanya salah dan beliau akan berusaha untuk mendapatkan fakta yang akan memburukkan kerajaan sekarang.

Saya ini neutral... Kalau kerajaan sekarang memang salah dalam tindakannya, dalam hati saya tetap tidak akan setuju dan sebaliknya.. Buat apa asyik menyalahkan orang lain, cermin dulu diri sendirilah... Kalau tak cukup hensom jangan buat pembedahan plastik da la..

Selain dari itu, bila beliau menulis yang kerajaan sekarang adalah paksi kejahatan dan perlu ditukar, adakah beliau boleh bagi jaminan bahawa kerajaan sokongannya boleh memerintah dengan seadil-adilnya? Siapa beliau untuk bagi jaminan? Beliau hanya seorang penulis blog yang kerdil malah di mata kerajaan atau pembangkang namanya mungkin tidak terlintas langsung..

Kalau pembangkang yang di sokongnya satu hari akan memerintah, mungkin beliau tidak akan menulis blog lagi tentang politik kerana terpaksa menjilat balik ludah yang telah diludahkannya. Apa lagi parti yang di sokongnya sekarang mungkin akan berkelakuan sama dengan pemerintah kerajaan sekarang malah mungkin lebih teruk dari itu...

Tapi mungkin beliau memang tidak senang hati kalau tidak mengutuk seseorang dalam satu hari. Halal bagi beliau untuk melakukan perkara seperti itu...

wallahualam...


Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much.
Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini