CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Thursday, June 3, 2010

DI MANA ANDA BOLEH MENCARI POKOOK?

Cerita tentang cicak berharga ini memang amat menarik. Siapa yang tidak tertarik dengan pendapatan lumayan sebagai harga jualan seekor pokook. Tetapi hakikatnya untuk mencari pokook bukan sesuatu yang mudah.. Mencari pokook satu hal tetapi mencari pokook yang saiznya lebih 14 inci panjang dan berat > 300gram adalah satu lagi hal. Kerja itu memang bukan sesuatu yang mudah.. Jadi di mana kita boleh menjumpai pokook? Di mana cicak ini tinggal?
 Rumah terbiar


 Batang pokok yang besar. Pokook biasanya bersembunyi di celahan-celahan kulit yang terkupas dan juga lubang lubang di batangnya.



Tunggul-tunggul kayu yang jarang diusik


Selain dari itu pokook juga suka tinggal di tempat-tempat yang gelap dan terbiar di mana pokook boleh menghendap mangsanya dari sini seperti kereta terbiar dan sebagainya.. Di hutan, pokook tinggal di batang pokok-pokok besar dan beranak-pinak di situ..

Harga pasaran pokook semakin meningkat sehinggakan banyak cerita yang pembelinya sanggup datang berjumpa sendiri pemilik pokook ini walau di manapun ia berada asalkan pokook yang ada saiz dan berat itu dapat dimilikinya..


Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

Entri-Entri terkini