CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Friday, June 18, 2010

REKABENTUK BOLA MEMPENGARUHI KEPUTUSAN PERLAWANAN BOLASEPAK PIALA DUNIA

Salam,

Perlawanan bolasepak piala dunia di Afrika Selatan baru memasuki pusingan kedua dan ada beberapa rungutan yang jelas kedengaran terutamanya di kalangan pemain dan pengurus serta jurulatih pasukan-pasukan yang bertanding..

Satu perkara yang jelas ialah penggunaan bola jenis jabulani yang diciptakan khas untuk piala dunia pada kali ini yang mana bila ditendang akan menghasilkan curve  atau lencongan yang agak besar dan ini tentu akan menyukarkan mana-mana penjaga gol. Tetapi ianya juga merupakan satu kelebihan kepada penendang bola terutama jika ada tendangan bebas di depan pintu gol...

 



Antara bola yang digunakan pada piala dunia kali ini..

Beberapa pemain telah menjadi mangsa bola antaranya Robert Green (G-keeper England). Deigo Maradona juga melahirkan pendapat yang sama mengenai bola tersebut.. dalam kenyataannya penggunaan bola tersebut membuatkan jaringan pada piala dunia kali ini amat sedikit..

Tetapi apapun alasannya keadaan ini harus dijadikan cabaran kepada semua pemain dan pasukan yang bertanding untuk menambahkan lagi mutu perlawanan.. Ada pemain yang cepat menyesuaikan diri dengan keadaan dan semua pemain lain harus mengikuti langkah yang sama.

Bukan mencari alasan atas kekalahan mereka kepada perkara yang remeh-temeh ini... 
GOOOO ENGLAND...




Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much. 

Bookmark and Share
Share

2 comments:

ayin~weeweet said...

ada dengar juga pasal bola tu.ramai yang tak setuju ke hape ntah pasal bola ni.hehehe

cik panadol said...

yeah! go england! go rooney!

Entri-Entri terkini