CLICK MY NUFFNANG AD'S

Mari Ramai-Ramai Klik..

Monday, May 10, 2010

BLOGGER-BLOGGER BARU VS BLOGGER-BLOGGER OTAI.. SIAPA MENANG

Aku rasa catatan aku kali ini agak pelik kerana menulis sesuatu yang mungkin otai2 blogger lebih mengetahuinya. Persoalan yang saya bawakan ialah di mana tahap anda sebagai blogger baru jika dibandingkan dengan bloger2 lama atau otai dalam blogging ini... Macam mencabar blogger2 otai pula tapi aku hanya menulis apa yang terlintas di dalam fikiranku atau lebih ringkas ialah ini adalah pendapatku...

Aku memang tidak menafikan malah mengakui bahawa blogger2 otai atau lama lebih berpengalaman dalam dunia blogging ini maklumlah mereka duluan makan garam. Malahan kebanyakan tip2 atau rahsia dalam dunia blogging ini mereka sudah mengetahuinya yang rata2 blogger baru tidak tahu. Tapi (ini untuk blogger baru) biarpun anda sebagai blogger baru, dalam sesetengah rahsia blogging ini anda lebih tahu dari otai2 tersebut. Ialah....kemajuan internet sentiasa pesat berkembang dan mengalami banyak perubahan dari hari ke hari.. Jadi dalam kes ini siapa yang lebih rajin mengkaji dan belajar maka pengalamannya pasti lebih... Jadi tidak mustahil kadang2 anda blogger baru lebih mahir berbanding otai2 blogger.. Betul tak???

Sebenarnya anda blogger2 baru tidak kurang hebat juga berbanding blogger2 otai cuma mereka duluan bertapak dalam dunia blogging. jadi mereka telah lama dikenali, sedangkan anda baru saja akan dikenali iaitu dalam proses..... Apa yang paling penting bagi blogger2 baru di sini ialah mempelajari teknik2 penulisan dalam blog yang mana blog semuanya berkait rapat dengan pelawat @ visitor... Kalian mau tahukah apa keyword paling bagus dalam blog aku?? Aku cuba2 juga cari keyword yang bagus tapi keyword yang selalu membawa visitor terutama visitor dari Indonesia ialah "SENGATAN LIPAN". Juga keyword "PENGHAWA DINGIN". Aku pun tidak tahu macamana keyword macam tu ngam dengan penulisan aku.. Nampaknya aku kena menulis lagi tentang lipan dan penghawa dingin ini...:-) 

Jadi pada pendapat aku, entri adalah 80% untuk kemajuan blog dan 20% lagi ialah yang lain2 seperti blogwalking, forum dan sebagainya.. Anda blogger2 baru hanya perlu bersabar dan cuba untuk memperbaiki teknik berblogging anda.. Saya percaya otai2 dulu pun mengalami seperti apa yang anda rasa dan alami sekarang. Tiada blogger yang terus menjadi terkenal kecualilah dia memang orang terkenal seperti pemimpin dan artis..

Percayalah satu hari nanti giliran anda akan tiba. Waktu itu anda boleh bangga dengan pencapaian anda... 


Coretkan sesuatu untuk membuatkan 'post' itu lebih bermakna. TQ so much.


Bookmark and Share
Share

4 comments:

Unknown said...

huhu...
bagus2...

satu post yg bermakna ni..
=)

Admin said...

hai...singgah...pastinye blogger otai menang...hehehe


maya

http://coretanmayaku.blogspot.com/

iddinm said...

admin..
Blogger2 otai memang bnyak kelebihan tapi belum tentu mereka menang dalam semua kategori.. :-)

iddinm said...

adryen..
Ya amat bermakna..hehe

Entri-Entri terkini